کارگاه آموزشی تحلیل داده های کیفی با نرم افزار MAXQDA

۰۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۶ کد : ۲۴ مدرسه روش تحقیق
تعداد بازدید:۲۲۳۰
کارگاه آموزشی تحلیل داده های کیفی با نرم افزار  MAXQDA

مدرسه روش تحقیق انجمن جامعه شناسی سیاسی ایران برگزار می کند:

کارگاه آموزشی تحلیل داده های کیفی با نرم افزار  MAXQDA

سرفصل های این دوره: 
✔️آشنایی با روش های کمی و کیفی در پژوهش
✔️یادگیری روش استفاده از نرم افزار کاربردی MAXQDA در تحلیل کیفی
✔️یادگیری کدگذاری با نرم افزار MAXQDA 

مدرس:  دکتر عزیز شمسی
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

تعداد جلسات: ۵ جلسه ۲ ساعته

شروع دوره: پنج شنبه ۱۴ اسفند

هزینه: ۱۲۰ هزار تومان

این دوره به صورت مجازی و در گروه تلگرام  برگزار می شود.
آموزش با استفاده از فایل های ویدئویی و صوتی به همراه گروه پرسش و پاسخ است.

با ارائه مدرک معتبر از انجمن جامعه شناسی سیاسی ایران 

برای نام نویسی، نام و نام خانوادگی و فیش واریزی خود (به شماره حساب موجود در پوستر) را به آی دی تلگرام زیر ارسال فرمایید.
spsiran@

spsiran_ir@

 

✍️نرم­ افزار MAXQDA، نرم افزاری پیشرفته جهت تجزیه و تحلیل کیفی داده ها است که بسیار در حوزه های علوم اجتماعی و علوم انسانی و … کاربرد دارد. این نرم افزار برای دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و موسسات تحقیقاتی که خواهان بکارگیری روشهای تحقیق کیفی، از جمله: روش نظریه زمینه ای یا داده بنیاد (grounded theory)، روش تحلیل محتوا (content analysis) هستند، بسیار کارگشا می باشد. با بهره گیری از این نرم افزار می توان پژوهش های کیفی را با زمان کمتر، دقت و سهولت بیشتر به انجام رساند.

✍️قابلیت های کلیدی نرم افزار maxqda
رابط کاربری ساده و سازگاری با زبان فارسی: از برترین ویژگی های این نرم افزار، رابط کاربری ساده این نرم افزار است که ضمن فراگیری اثربخش تر، کار با آن برای پژوهشگران نسبت به نرم افزارهای دیگر راحتتر می باشد. همچنین سازگاری با زبان فارسی و عربی از جمله برتری های این نرم افزار است.

✔️کدگذاری کارآمد
در نرم افزار MAXqda می توان بخش های مختلف اسناد گوناگون به صورت متن، جدول، عکس ، صوت و تصویر با فرمتهای doc / docx / xlsx / txt / rtf / pdf / mp3 / mp4 / jpeg / … را به صورت کیفی کدگذاری نموده و علاوه بر این می توان با استفاده از ابزار کدگذاری خودکار، اسناد متنی را نیز کدگذاری کرد.

✔️ابزارهای بصری
پس از کدگذاری اسناد، می توان از ابزارهای متنوع بصری ای که نرم افزار در اختیار محقق قرار می دهد، جهت تجزیه و تحلیل و ارائه نتایج بهره برد.

✔️جستجوی پیشرفته
از جمله امکاناتی که نرم افزار برای پژوهشگران فراهم نموده، ابزار جستجوی پیشرفته آن است که امکان جستجو با استفاده از چندین عملگر را مهیا می سازد.

✔️مدلسازی
در نرم افزار MAXqda ابزارهایی تعبیه شده تا بتوان پس از کدگذاری استاد تحقیق، مدل های متناسب با پژوهش را طراحی و ارائه نمود.

✔️بازیابی
برترین ابزار تسهیل کننده نرم افزار MAXqda، ابزار بازیابی و نشر مطالب است. با استفاده از کارویژه بازیابی، پژوهشگر می تواند به صورت سفارشی مطالب کدگذاری شده مورد نظر خود را به صورت یک مجموعه منسجم بازیابی، مشاهده و بررسی و در صورت لزوم بصورت یک کتابچه ارائه نماید.

کلید واژه ها: مکس کیودا کارگاه مکس کیودا تحلیل کیفی مدرسه روش تحقیق نرم افزار تحلیل تحلیل داده MAXQDA


( ۱ )

نظر شما :